Konstrukcja wiertnicy dostosowana do jej przeznaczenia

Przemysł budowlany, naftowy czy górniczy wykorzystuje często do swoich prac specjalne wiertnice samojezdne. Wykonanie odwiertu jest często niemożliwe bez specjalistycznych urządzeń wiertniczych, które z łatwością poradzą sobie z wykonywaniem otworu zarówno w gruncie jak i w skale.

Wiertnica samojezdna – różne rodzaje

Szerokie zastosowanie wiertnic wymusiło na przemyśle produkcję coraz to nowszych i bardziej nowoczesnych wiertnic. Obecny rynek jest wypełniony różnymi typami wiertnic, które służą do innych prac. Inne wiertnice zostaną wykorzystane w sektorze budowlanym, odmienne w korporacyjno – naftowym, a jeszcze inne w przemyśle górniczym.

Konstrukcja maszyny

Każda wiertnica samojezdna wyposażona jest w olbrzymiej mocy układ wiertniczy, który z łatwością radzi sobie nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych. Gąsiennicowe podwozie wiertnicy przygotowane jest na poruszanie się po wymagającym terenie. Różne przeznaczenie wiertnic warunkuje modyfikacje w różnych typach maszyn wiertniczych, które jak najlepiej muszą być przystosowane do pracy, w której są używane. Jedne modele przeznaczone są do wykonywania głębokich i cienkich otworów, inne zaś muszą poradzić sobie z szerokimi odwiertami. Dostosowane są również do rodzaju podłoża – jedne pracują w gruncie, inne w skale czy piasku.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wiercenia i roboty ziemne i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz